Uttak Nordic Championship Snooker 2017

Nordisk mesterskap i Snooker avvikles i Reykjavik i perioden 18.-21. januar 2017. De nordiske mesterskapene har de siste årene vært suksessfulle og forventningene til det kommende mesterskapet på Island er høye.

Norges Biljardforbund har tatt ut følgende utøvere til mesterskapet:

Audun Risan HeimsjøAsk BC
Reidar RundsveenOs Snookerklubb
Erik DullerudTrondheim Snooker
Nassim SekatTrondheim Snooker
Kjell PedersenSarpsborg Snooker
David FrewOslo Snooker
Christoffer WattsOslo Snooker
Tore HansenTrondheim Snooker
Reserver i prioritert rekkefølge
Magnus M. MelienTrondheim Snooker
Edwin IngebrigtsenOslo Snooker
Simen HatlevikStord Snookerklubb

Kriterier for uttaket er  – som vanlig – basert på deltakelse i NM/NC, resultater og ranking samt holdninger til utvikling som fremmer sporten på en god måte og som gjør at utøveren oppfattes som en god rollemodell.

Utøverne har frist til mandag 5. desember med å takke JA til uttaket. Send e-post med bekreftelse eller avmelding til biljard@biljardforbundet.no så snart som mulig. Egen info sendes til de uttatte utøverne.

Dommerkurs

I forkant av mesterskapet (16.-17. januar) arrangeres det dommerkurs i regi av EBSA og det islandske forbundet. Dommerne vil bli uteksaminert som dommere – nivå 3, og skal også benyttes og evalueres under mesterskapet.

Reise og opphold dekkes av NB, og BSI (Islands snookerforbund) dekker følgende:

– 1 gratis måltid + drikke hver dag.
– 20.000 islandske kroner (ca 160 euro) i lønn for hele turneringen.
– Gratis middag på avslutnings seremonien.

Det er kun plass til 2 dommere fra hver nasjon, så dersom du er interessert i å delta på dette, ta kontakt med Roger André Strand på mobil 916 15 430 så snart som mulig.