2 bronsemedaljer i Universiaden

Eirik Riisnæs og Matias Sætre gjorde jobben strålende i Universiaden i Taiwan – hvor biljard sto på programmet for første gang. Lagkonkurransen ble avsluttet i dag med ny norsk bronsemedalje. De tapte først sin semifinale mot brødrene Ping-Chung Ko og Pin-Yi Ko fra vertslandet med sifrene 5 – 11 og var deretter klare for kamp om bronsemedalje mot utøverne fra Singapore. I bronsefinalen vekslet ledelsen i starten, men Singapore dro i fra og ledet 10 – 7. Da startet Eirik og Matias en imponerende sluttspurt og beseiret Benedic Junjie Leong og Benjamin Mo Chi Hwang med sifrene 11 – 10. De sikret dermed Norges andre bronsemedalje i mesterskapet. Brødrene Ko vant senere finalen klart over de Japanske utøverne.

Som tidligere meldt tok Eirik tidligere i uken en strålende bronsemedalje i den individuelle konkurransen etter å ha slått Kengo Suzuki fra Japan i bronsefinalen med hele 11 – 2.

Universiaden er nå avsluttet og Norges tropp tok 3 bronsemedaljer. En i Taekwondo og altså to til våre egne utøvere.

Vi gratulerer begge våre utøvere med strålende innsats og regner med at de har hatt en uforglemmelig opplevelse i den 29. Sommeruniversiaden.

You may also like...