H.M. KONGENS POKAL NM 9-BALL (NC7 ELITE) OG NM KVINNER

Fredag starter H.M. Kongens Pokal NM 9-Ball. I 2016 var det 120 utøvere til start og kan helgens turnering tangere det antall deltakere som kjemper om pokalen?

NM 9-Ball er siste NorgesCup for våre Elitespillere. Avsluttingen og kampen om å vinne Eliten er alltid spennende, selv om Vegar Kristiansen (Stoppball Nidaros) har et godt tak på sammenlagtseieren. I år er alle turneringer tellende, og for å få en god plassering i Eliten, eller ikke rykke ned til 1.divisjon, må man delta!

Samtidig blir NM 9-Ball Kvinner arrangert på samme plass. Ine Helvik (Svithun BK) leder rankingen for kvinner, men med knapp margin til Nina Torvund (Hyllestad IL_BG). Det er allerede påmeldt utøvere som skal kjempe om medaljene, og det er sterke utfordrere i startfeltet.

Helgen vil bli avsluttet med Elitekvalik, hvor flere utøvere kan ende på elitekvalikplass når siste rankingturnering er ferdig. Påmeldingsfrist vil bli utvidet til søndag etter NM, for at flest mulig skal kunne delta på Elitekvalik.

Velkommen til Oslo biljardsenter i Ensjøveien 7 i Oslo!

MELD DEG PÅ!