EM Pool for veteraner 2018

Som mange kanskje allerede har fått med seg har EPBF 40-års jubileum i 2018. I den anledning arrangerer de det de kaller «All in One»-mesterskap. Det vil si at EM Pool arrangeres for alle klasser (U17, U19, U23, Menn, Kvinner, Rullestol, Seniors, Ladies) på samme sted og samme tid. Dette store arrangementet avvikles i Veldhoven (Nederland) i perioden 19.-31. juli 2018.

På grunn av størrelsen på mesterskapet og tilsvarende utfordringer med planleggingen, krever EPBF endringer i rutinene i forbindelse med påmelding. Dette betyr igjen at Norges Biljardforbund må levere «Wish-list» (hvor mange spotter i de ulike disipliner/klasser) innen utgangen av januar.

Biljardforbundet vil ta ut 3 utøvere (Seniors) og 1 utøver (Ladies) umiddelbart etter den første NM-helgen for veteraner som avvikles 9.-11. mars 2018. Disse vil – i henhold til budsjettet – få en støtte på kr. 10.000,- hver.

Som i fjor vil det åpnes for at ytterligere utøvere (maks 12) kan få delta uten noen form for støtte fra forbundet. Utfordringen er at dette må vi få beskjed om innen utgangen av januar slik at vi kan levere korrekt Wish-list til EPBF.

Ønsker du å delta i EM (Seniors/Ladies), uavhengig om du blir tatt ut og får støtte eller ikke, må du derfor snarest og senest innen mandag 29. januar meddele dette til biljard@biljardforbundet.noVi trenger bekreftelse på hvilke disipliner det er ønskelig å delta i og presiserer at en bekreftelse medfører at startkontingenten må innbetales til forbundet uansett om deltakelsen finner sted eller ikke.

Nedenfor lister jeg kjente kostnader forbundet med deltakelse slik at det er mulig å regne ut hvor stor totalkostnaden blir. Jeg presiserer også at mesterskapet er utvidet med 2 dager slik at ved deltakelse i alle disipliner blir det totalt 14 overnattingsdøgn i Nederland.

Type Pris Kommentar
 Enkeltrom  €100,-  Pr. rom ink. frokost
 Dobbeltrom  €115,-  Pr. rom ink. frokost
 Startkontingent  €110,-  Pr. disiplin
 Transfer  €15,-  t/r Eindhoven
 Transfer  €50,-  t/r Düsseldorf
 Halvpensjon  €21,50  Pr. person pr. dag
 Fly  €172,-  Dagens pris fra Oslo til   Düsseldorf   med SAS

Med dette som eksempel vil mesterskapet (for en utøver fra Oslo som skal bo på enkeltrom med halvpensjon og som skal delta i alle disipliner) koste ca €2.320,- (ca NOK 22.500,-).

For ordens skyld informeres det nedenfor om spilledatoer for de forskjellige disiplinene slik at dere kan ha alternative regnestykker dersom dere ikke ønsker å delta i alle disipliner.

Disiplin Klasse Akredittering Kampstart Finale
14.1 Seniors 18/7 kl. 18:00 19.jul 20.jul
10-Ball Seniors 20/7 kl. 14:00 21.jul 23.jul
8-Ball Seniors 23/7 kl. 14:00 24.jul 26.jul
9-Ball Seniors 27/7 kl. 14:00 28.jul 31.jul
Ladies

Hvis dere har spørsmål til oss, så bare ta kontakt.