Nordic Championship Pool 2018

Av forskjellige årsaker har det blitt foretatt enkelte endringer i uttaket. Dette gjelder i klassene «Kvinner» (pga regler om statsborgerskap) og i «Gutter U19» (pga utvidelse av turneringen og dermed flere ledige plasser). I «Gutter U19» var det også feilkommunikasjon slik at uttaket ble galt. I og med at det nå er flere plasser vil det ikke få noen betydning.

Nordisk Mesterskap i Pool blir arrangert av Norges Biljardforbund i samarbeid med Nordic Billiard Council 2. – 4. februar 2018 på Oslo Biljardsenter. Det ble tidligere bestemt at mesterskapet skal avvikles i klassene Menn, Kvinner, Gutter U19 og Jenter U19.

Se fullstendig invitasjon HER.

Norge har fått følgende spotter:

• Menn – 12
  • Kvinner – 5
  • Gutter U19 – 6
  • Jenter U19 – 4

Det viser seg imidlertid at de øvrige nordiske landene ikke klarer å stille et tilstrekkelig antall utøvere i Jenter U19 til at det er fornuftig å avvikle denne klassen. Det er derfor besluttet at kvinneklassen utvides og at utøvere i Jenter 19 deltar i denne.

Med bakgrunn i krav om reduserte kostnader i 2018 vil ingen uttatte utøvere motta noen form for støtte til mesterskapet, og må derfor dekke alle utgifter selv.

Uttatte utøvere i de ulike klassene er:

Menn
Stein Tore NybakkHyllestad IL, BG
Albert Roman StensrødFredrikstad BK
Elias Rytterager JohnsenHorten BK

Dersom det er utøvere som IKKE ønsker å stille i Nordisk mesterskap, må de snarest og senest 29. desember gi beskjed om dette til biljard@biljardforbundet.no

Dersom Norge får tildelt flere spotter, eller utøvere sier fra seg plassen i mesterskapet, vil reserver få tilbud om plass. Reserver utvelges i utgangspunktet fra rankinglisten og vil bli publisert etter hvert som det eventuelt inntreffer.