Norges Biljardforbund og Macron inngår sponsorsamarbeid

Norges Biljardforbund har i dag inngått en langsiktig avtale med sportsutstyrleverandøren Macron. Se pressemelding under.

Avtalen er på 6 år og forbundet er veldig godt fornøyd med å ha landet en slik avtale. Våre klubber vil også kunne dra nytte av avtalen med særdeles gode muligheter for klubbavtaler direkte med Macron. Macron kommer til å ta direkte kontakt med den enkelte klubb for å skissere mulighetene.

Vi ønsker vår nye partner hjertelig velkommen til biljardfamilien og håper de blir godt mottatt.

Pressemelding: 27. august 2018

NORGES BILJARDFORBUND OG MACRON INNGÅR SPONSORSAMARBEID

Norsk biljard er på full fart fremover i Europa. Nylig tok Norge 11 medaljer under EM i Pool, og nå har de sikret seg en god sponsoravtale med Macron.

Det finnes ca. 2.500 registrerte aktive spillere i Norge og Norges Biljardforbund er medlem av Norges Idrettsforbund. Norge tok nylig 11 medaljer under EM i Pool som ble avviklet i Veldhoven i Nederland. 7 av medaljene ble kapret av juniorspillere. Dette viser at det gror godt i sporten.

Norges Biljardforbund og Macron inngår et seksårig samarbeid. Avtalen gjelder for hele forbundet og dets landslag. Dette er den mest omfattende og største utstyrsavtalen i Forbundets historie.

Macron er en stor internasjonal produsent fra Bologna i Italia. De samarbeider med flere topplag i Italia, Tyskland, Spania, Nederland, England, Frankrike og Portugal. I Norge er Macron leverandør til blant annet flere lag i Eliteserien i fotball.

• Macron pekte seg fort ut som en veldig interessant partner. De viste smidighet og forståelse under hele prosessen og vi ser virkelig frem til samarbeidet. Macron har et spenstig sortiment med kvalitetsutstyr, sier Per Hagen – som fremforhandlet avtalen på vegne av Norges Biljardforbund.
  • Alle har et forhold til Biljard. Biljard er en spennende idrett som Norge utmerker seg i. Vi er stolte av at Norges beste kvinner og menn nå skal ikle seg drakter fra Macron sammen med det norske flagget, sier daglig leder i Macron, Martin Fauskanger.

For mer informasjon kontakt:

Per Hagen, Norges Biljardforbund
per@biljardforbundet.no

Martin Fauskanger, Macron
martin@macron.no

Norges Biljardforbund
Stiftet 20.11.1981 og tatt opp som særforbund i Norges Idrettsforbund på Idrettstinget 24.04.1994. Norges Biljardforbund har det overordnede ansvar for biljardidretten i Norge, herunder alle de tre grenene pool, snooker og carambole.

Forbundet har 40 medlemsklubber og ca 2.500 aktive medlemmer.

Macron
Macron ble stiftet i 1971 i Bologna i nord-Italia. Skandinaviske Sportsimport AS er distributør i Norge. Macron har i dag avtale med rundt 280 idrettslag og foreninger i Norge, deriblant 5 lag i Eliteserien i fotball, Norges Bowling-, Basketball-, Rugby- og Baseballforbund. Macron har kontorer i Oslo, Bergen, Levanger, Ålesund, Haugesund, Stavanger og Kristiansand.

Se hvordan Macron jobber i videoen under.