Nordic Championship Pool 2019

Nordisk Mesterskap i Pool blir arrangert av Norges Biljardforbund i samarbeid med Nordic Billiard Council 1. – 3. februar 2019 på Oslo Biljardsenter. Det ble denne gangen bestemt at mesterskapet skal avvikles i klassene Menn, Kvinner og Gutter U19. De øvrige nordiske landene har ikke tilstrekkelig antall utøvere i klassen Jenter U19 til at denne kan planlegges. Derfor vil uttaket i kvinneklassen være en kombinasjon av Kvinner og Jenter U19.

Se fullstendig invitasjon HER.

Som i fjor vil det være sannsynlig at Norge – som arrangørland – vil få ytterligere plasser enn de vi er satt opp med, så vi ber uttatte reserver holde seg klare. Ved behov for ytterligere reserver vil gjeldende rankinglister benyttes. I utgangspunktet har Norge fått følgende spotter:

• Menn – 12
  • Kvinner – 8
  • Gutter U19 – 6

Vi gjør oppmerksom på at forbundet ikke støtter mesterskapet økonomisk ut over vår andel på € 2.550,- for å få turneringen gjennomført.  Det betyr at ingen uttatte utøvere mottar noen form for økonomisk støtte til mesterskapet, og de må derfor dekke alle utgifter selv. Se også prosjektbeskrivelsen for «20105 – Nordisk Pool» HER og «10214 – Nordisk Junior Pool» HER.

Alle uttatte utøvere må så snart som mulig og senest innen 14. januar bekrefte til biljard@biljardforbundet.no om de ønsker å stille i mesterskapet eller ikke. Alle norske utøvere i mesterskapet skal spille i godkjent klubbantrekk. Utstyr fra Puma skal IKKE benyttes.

Uttatte utøvere i de ulike klassene er:

Menn
Vegar Kristiansen (seedet nr. 1)Stoppball Nidaros BK