Oppdatert info om koronavirus

Norges Biljardforbund har god dialog med Norges Idrettsforbund som igjen koordinerer dialogen med norske helsemyndigheter og vurderer koronavirussituasjonen både i Norge og i resten av verden fortløpende. Vi oppfordrer våre organisasjonsledd om å følge de rådene og retningslinjene som oppdateres jevnlig fra Folkehelseinstituttets hjemmesider og Utenriksdepartementet generelle reiseråd til utlandet.

Idrettsforbundet har daglige beredskapsmøter og oppdaterer sin infomasjonsside så snart ny informasjon foreligger. På disse sidene finner du «Ofte stilte spørsmål» samt all annen relevant informasjon knyttet til idrettsaktivitet og arrangement. Du finner lenke til Idrettsforbundets side nederst i denne saken.

Når det gjelder våre arrangementer, så oppfordrer vi selvfølgelig alle arrangører og deltakere om å sette seg inn i forebyggingsrådene og for øvrig forholde seg til helsemyndighetenes anbefalinger.

I våre lokaler må vi være spesielt nøye med å rengjøre bord og utstyr etter bruk. Benytt gjerne desinfiserende rengjøringsmiddel – som Antibac. Det er også viktig at den generelle hygienen/rengjøringen intensiveres både på toaletter og i kiosk- og bespisningsområdet.

Som tidligere informert anbefaler vi at håndhilsing ikke finner sted – hverken før eller etter match.