AVLYST – Uttak EM Pool

I dag sendte «European Pocket Billiard Federation» (EPBF) ut melding om at EM og ET i Pool som skulle ha vært arrangert i Tampere (FIN) i mai er avlyst med bakgrunn i den pågående situasjonen med Covid-19.

Til orientering jobber nå EPBF for å få til en løsning med å avvikle dette mesterskapet i sammenheng med EM for Veteraner/Eurotour som er terminfestet til Antalya (tyrkia) i slutten av november. Her er det foreløpig ingen ting som er bekreftet.

Foreløpig er det ikke tatt noen beslutning vedrørende Eurotour i St.Johann (Østerrike) i juni eller EM for junior i Petrich (Bulgaria) i juli.

Vi kommer tilbake med nærmere informasjon når den blir tilgjengelig.

Europamesterskapet i Pool for klassene Menn, Kvinner og Rullestolbrukere blir i år avviklet i Tampere (FIN) i perioden 8.-18. mai.

Norges Biljardforbund har tatt ut følgende utøvere til mesterskapet i Finland:

UtøverKlubbKlasse
Ole Tobias T. Gangfløt*Fredrikstad BKGutter U23
Emil André T. GangfløtFredrikstad BKMenn
Ole Kristian RudshavnOslo BKMenn
Mats Brujordet SchjetneAsk BCMenn
Kim Ronny NygårdHyllestad ILRullestol
Ine Helvik**Svithun BKKvinner

* Ole Tobias spiller 8-Ball og 9-Ball i U23 samt 10-Ball og 14.1 i klassen for Menn.
** Ine Spiller kun 10-Ball.

Norges Biljardforbund gratulerer alle utøvere med uttaket og ønsker lykke til i mesterskapet.