God jul og takk for innsatsen

Året 2020 ble et år for historiebøkene. En pandemi på nivå med Svartedauden og Spanskesyken spredde seg raskt og resulterte i en nasjonal nedstenging av Norge 12. mars. Ulike restriksjoner og smittevernstiltak har påvirket norsk idrett og norsk biljardaktivitet gjennom hele året.

Året ble et annerledesår hvor det viktigste til en hver tid ble å begrense smitten. Sport og idrettsaktivitet kom i andre rekke. Dette medførte at alle våre klubber på en eller annen måte ble berørt. Enten ved å måtte stenge ned sine lokaler eller ved å måtte avlyse turneringer – både på hjemmebane og bortebane.

Styret ønsker å takke alle våre klubber og medlemmer for deres innsats i den nasjonale og internasjonale dugnaden for å begrense konsekvensene av pandemien. Dere har alle gjort en fantastisk innsats som har bidratt til at Norge – som nasjon – ser ut til å komme seg gjennom pandemien på en forholdsvis god måte. Nå er det bekreftet at vaksineringen i Norge starter i romjulen, så da er det å håpe på at vi ser begynnelsen på slutten av denne uvirkelige perioden.

Tusen takk for bidraget så langt. Nå er det om å gjøre å være flinke i den neste fasen slik at vi så raskt som mulig kan komme tilbake til normalen.

Som dere allerede har fått med dere, så har pandemien innvirkninger på aktiviteten i begynnelsen av neste år. Vi har allerede besluttet å utsette Eliteaktivitet i Pool. Det er også sannsynlig at øvrig aktivitet også blir påvirket. Et lysglimt i horisonten er den planlagte NM-uka som skal arrangeres på Lillehammer i månedsskiftet juni/juli. Mer info om dette kommer om kort tid.

På tross av alt dette blir det jul i år også. Vi håper dere alle vil få en avslappende og hyggelig julefeiring med deres nærmeste der hvor dere er. Styret og administrasjonen ønsker dere alle en riktig god jul og takker for samarbeidet i året som nå er på hell.

Til orientering er forbundskontoret stengt i uke 52 og 53.