EM Pool – 2021

Det Europeiske Pool-forbundet (EPBF) har planer om å få gjennomført alle sine 3 europeiske mesterskap i år. Selv om det fremdeles er mye usikkerhet rundt innreise og utreise i mange europeiske land, kan det se ut som om det vil bli mulig for oss å delta på de kommende mesterskapene.

Nedenfor finner dere den informasjonen om de ulike mesterskapene som vi har på dette tidspunkt.

EM Junior

Det første planlagte mesterskapet kommer allerede i starten av august. Da skal det gjennomføres EM for Junior (Jenter U19, Gutter U19 og Gutter U17) i Lasko, Slovenia. Mesterskapsdatoer er fra 1. til 8. august med reisedager for troppen 31. juli og 9. august. Det er ennå ikke 100% sikkert at vi får sendt noen tropp til Slovenia, men det kan se ut som om det vil komme til å gå bra.

Norges Biljardforbund har tatt ut følgende utøvere til mesterskapet:

KlasseNavnKlubb
U19 JAstrid Eiken FlageHyllestad IL, BG
U19 JVictoria Hauge PettersenHerøy BK
U19 GCato CorneliussenSvithun BK
U19 GEmil GangfløtFredrikstad BK
U19 GJonas Kvalsund HansenHerøy BK
U19 GHenrik Hauge PettersenHerøy BK
U19 GAlbert Roman StensrødFredrikstad BK
U17 GViljar Glavær AkseHyllestad IL, BG
U17 GRobin Hauge PettersenHerøy BK
TrenerVegar Kristiansen
LederOlav Skrudland

Norges Biljardforbund gratulerer med uttaket og ønsker alle lykke til i mesterskapet – selv med det lille forbeholdet om at vi får reist av gårde.

EM Menn, Kvinner, Rullestolbrukere og U23

Mesterskapet er terminfestet til perioden 1.-11. november og skal spilles i Antalya (TUR).

Norges Biljardforbund vil ta ut utøvere til dette mesterskapet etter NM 10-Ball som er planlagt spilt 17.-19. september.

EM Veteran kvinner og menn

EPBF har flyttet terminen for dette mesterskapet til perioden 29. november til 6. desember. Alt tyder da på at turneringen blir avholdt i Treviso (ITA) i og med at Eurotour spilles der fra 25. – 28. november, men vi har ikke fått spillested endelig bekreftet.

Norges Biljardforbund vil ta ut 4 utøvere som hver får inntil kr. 10.000,- i støtte til mesterskapet. Uttaket vil komme etter et planlagt NM for veteraner som skal spilles 1.-3 oktober.

Uttakskriterier som vil ligge til grunn i alle uttakene i tillegg til en skjønnsmessig vurdering (ikke prioritert rekkefølge):

• Norgesrating
  • Resultater
  • Holdninger og engasjement – i og utenfor biljardarenaen
    • Trenings- og utviklingsvilje
    • Lagmoral
    • Toppidrettsfokus
  • Deltakelse på evt. samlinger
  • Gjennomført «Ren Utøver» i regi av Antidoping Norge
  • Alder (særlig i Junior-EM, men kan også påvirke yngre utøveres mulighet til mesterskap i klassen for kvinner og menn)

NB! Alle utøvere som blir tatt ut må skrive under landslagskontrakt og plikter seg til evt. oppgaver ifm. landslagsoppdrag. Dette blir nærmere spesifisert ifm. uttaket.

You may also like...