NM Pool 10-Ball og uttak til EM Pool

NM 10-Ball

Da var vi endelig i gang igjen og NM 10-Ball ble i helgen spilt i Oslo. Vi tenker at 93 deltakere i Åpen klasse er en veldig fin start etter en veldig lang nedstenging. Når vi legger til 14 deltakere i kvinneklassen, så må vi si oss veldig fornøyd med deltakerantallet.

Foto: Fredrikstad BK/Facebook

Kongepokalen var satt opp i Åpen klasse, og – som vanlig – ble det mange intense kamper i tilnærmet alle runder. Når turneringen hadde kommet frem til semifinaler, så var det med to av våre unge utøvere mot to av våre mer erfarne. Ole Kristian Rudshavn (Oslo BK) kom opp mot Mats Brujordet Schjetne (Ask BC) mens Emil André Gangfløt (Fredrikstad BK) skulle spille mot Henrik Hagen (Bex BK). Begge våre ungdommer slo bra i fra seg og Ole Kristian vant sin andre hill-hill kamp på rad, mens Emil tok seg av Henrik med sifrene 8-5.

I finalen tok Ole Kristian føringen, men fra 0-2 var resten Emils kamp. Han fulgte dermed opp gullmedaljen i 10-Ball fra Junior EM og sikret både sin og Fredrikstad BKs første kongepokal.

På kvinnesiden spilte Kendall Onstad (Østkanten BK) og Line Kjørsvik (Stoppball Nidaros BK) seg frem til finale etter å ha slått henholdsvis Ine Helvik (Svithun BK) og Nina Torvund (Hyllestad IL, BG) i semifinalen. I finalen varLine sterk og hun kunne – med sifrene 6-4 legge til nok et norgesmesterskap i sin allerede velfylte samling.

Foto: Mona Søvold Sunde/Facebook

Norges Biljardforbund gratulerer alle medaljevinnere og takker Oslo BK for arrangementet.

Uttak EM Pool

I perioden 1.-11. november arrangeres det EM i Pool i klassene Menn, Kvinner, U23 og Rullestolbrukere. Mesterskapet spilles i Antalya (Tyrkia).

Norges Biljardforbund har tatt ut følgende utøvere til mesterskapet:

Menn
Mats Brujordet SchjetneAsk BC
Emil André Gangfløt Fredrikstad BK
Kvinner
Line KjørsvikStoppball Nidaros BK
Nina TorvundHyllestad IL, BG
U23
Ole Kristian RudshavnOslo BK
Rullestolbruker
Kim Ronny NygårdHyllestad IL, BG

Klassen for U23 spiller kun 8-Ball og 9-Ball, så Ole Kristian deltar i klassen for Menn i 10-Ball og 14.1.

Norges Biljardforbund gratulerer alle med uttaket og ønsker lykke til.

You may also like...