Gull til Emil

Emil André Gangfløt fra Fredrikstad BK tok gull i 8-Ball i klassen for «Gutter U23» i Lasko, Slovenia. I finalen møtte Emil finnen Arseny Sevastyanov. Emil startet forrykende og ledet 5-1 uten å ha gjort en eneste feil. Finnen holdt så følge et par partier før Emil sa takk for seg og vant komfortabelt 8-4. Vi gratulerer med en super finaleseier 🙂

På veien til finalen måtte Emil slå ut sin klubbkompis Albert Roman Borrie Stensrød i semifinalen. Albert tok da en super bronsemedalje – hans første, men forhåpentligvis ikke siste, medalje i EM. Hipp hurra!

I kvinneklassen var Line Kjørsvik fra Stoppball Nidaros BK igjen i kamp om medaljene. I kvartfinalen hadde Line små problemer med Melissa Rademakers fra Nederland. Hun var derfor klar for semifinale mot hjemmefavoritten Ana Gradisnik. De fleste trodde at Line skulle dra det i havn på ledelse 5-3, men med et par upresise putter og de beryktede små marginene snudde Ana det hele til seier 6-5. En skuffet Line tok allikevel sin bronsemedalje nummer 2 i mesterskapet. Hurra 🙂

Dagen inneholdt også fortsettelsen av lagkonkurransen for begge kjønn.

Gutta hadde en skikkelig dårlig kamp mot Finland i «Vinnerkvalifiseringen» som vi bare går forbi i stillhet. Men de kom sterkt tilbake i «Taperkvalifiseringen» hvor de slo gode Portugal klart i alle matcher. Klare for kvartfinale mot Spania på fredag kl. 15:00.

Jentene møtte Tyskland i «Vinnerkvalifiseringen» og «som vanlig» endte kampen med Shoot-Out. Denne gangen var det dessverre Tyskland som trakk det lengste strået og vant Shoot-Outen 4-3. Jentene møter da Portugal i «Taperkvalifiseringen» på fredag kl. 15:00.

I morgen starter mesterskapets siste disiplin – 9-Ball, og vi er superspente.

Lykke til alle sammen 🙂