Norgesmesterskap i Pool

Som tidligere publisert så skal det arrangeres NM i Oslo i perioden 6.-13. juli.

Norges Biljardforbund vil – i samarbeid med Oslo BK – arrangere NM 14.1, 10-Ball, 8-Ball og 9-Ball i «Åpen klasse» samt NM 9-Ball i Kvinneklassen. H.M. Kongens Pokal vil bli utdelt i 9-Ball Åpen klasse. Turneringene er nå publisert i CueScore. Se lenker nederst i saken.

Tidsplan

KlasseDisiplinStartFinale
Åpen14.16. juli kl.17:007. juli kl.20:30
Åpen10-Ball8. juli kl.11:309. juli kl.16:00
Åpen 8-Ball9. juli kl.13:0011. juli kl.16:00
Åpen 9-Ball11. juli kl.11:3013. juli kl.15:00
Kvinner9-Ball11. juli kl.11:30 13. juli kl.15:00

NB! Endringer kan forekomme.

Norges Biljardforbund og Oslo Biljardklubb ønsker velkommen til Norgesmesterskap i biljardens nye storstue i Oslo. Adressen er Thorvald Meyersgt. 11

Det er et samarbeid mellom Oslo Biljardklubb og det kommersielle biljardstedet «Cue» som medfører at det spilles på alle 32 bord frem til kl. 16:00 hver dag. Etter kl. 16:00 trekker mesterskapene inn i Oslo BKs lokaler.

Finalekampene (bortsett fra 14.1) er lagt på ettermiddagen for å få et størst mulig publikum. Det spilles runder både før og etter finalene, men ikke under selve finalespillet.

«Oslo Open» starter med en warm-up turnering onsdag 13. juli kl. 17:00 (etter finalene i 9-Ball) og «Oslo Open Main Event» starter torsdag 14. juli kl. 10:00. nærmere informasjon om dette kommer fra arrangørklubb senere.

Deltakerne kan fritt delta i de turneringene som de ønsker og det er ingen restriksjoner på hvor tilreisende skal bo. Vi håper å få til at Thon Hotel Storo kan bli mesterskapenes spillerhotell og anbefaler at tilreisende deltakere booker rom der. Fra hotellet er det kort reisevei med kollektive løsninger. Ta trikk 11, 12 eller 18 fra Storo til Biermannsgate og gå derfra til Thorvald Meyers gate 11. Eller ta buss 30 fra Lillo gård til Birkelunden og gå derfra til Thorvald Meyers gate 11. Hvis du har lyst på en tur i Oslo, så kan du gå hele veien. Det tar en snau halv time i vanlig gange. Sjekk Google Maps eller Ruter-appen for detaljer.

Vi gjør oppmerksom på at dagsprisene gjennom vår generelle avtale med Thon vil være rimeligere jo tidligere dere booker. Sjekk dagsprisene i lenken under.

Gå til turneringene på CueScore for å melde dere på.