Uttak til EM Junior – Pool 2022

Norges Biljardforbund har tatt ut utøvere til EM Junior – Pool («EPBF Dynamic Billard European Championships Youth») som avvikles i Petrich, Bulgaria i perioden 27. juli til 3. august 2022. Arrangørbyen Petrich, med rundt 30 000 innbyggere, er Bulgarias mest solfylte sted og ligger på grensen til Hellas. Mesterskapet spilles gjennom samtlige disipliner (8-, 9- og 10-ball og 14.1) i klasser for gutter (U17 og U19), jenter og lagkonkurranse. Forbundet har tatt ut følgende fire utøvere til å representere Team Norway:

Jenter
– Victoria Hauge Pettersen (Herøy BK)
– Astrid Eiken Flage (Hyllestad IL)

Gutter (U17-klassen)
– Didrik Voga Berg (Oslo BK)
– Robin Hauge Pettersen (Herøy BK)

Reiseleder er Olav Skrudland, forbundspresident.

Som et ledd i forberedelsene til mesterskapet så er det planlagt en samling for de uttatte utøverne i Fosnavåg fra den 19. til 22. juni 2022, i regi av forbundet i samarbeid med Herøy BK. Dette blir en fin mulighet for utøverne å bli bedre kjent og forberede seg godt både for EM og videre utvikling.

Biljardforbundet gratulerer med uttaket og ønsker Victoria, Astrid, Didrik og Robin lykke til, både med forberedelsene og i mesterskapet i sommer.

Astrid Eiken Flage og Victoria Hauge Pettersen er klare for EM.
Her fra en tidligere samling på Fosnavåg i 2021.
Didrik Voga Berg og Robin Hauge Pettersen vant to medaljer hver (gull og sølv) i NM Junior på Hyllestad i april. Nå skal de forberede seg for EM i sommer.