Klart for EM Junior – Pool 2022

I morgen starter EM Junior – Pool («EPBF Dynamic Billard European Championships Youth») i Petrich, Bulgaria. Tidligere i vår fortalte vi om forbundets uttak til mesterskapet, se egen sak. Dette er det 41. europamesterskapet for juniorer siden starten i Sveits 1981. Totalt er det 111 utøvere som skal spille om medaljene i de ulike øvelsene.

Team Norways representanter er Victoria Hauge Pettersen (Herøy BK), Astrid Eiken Flage (Hyllestad IL), Didrik Voga Berg (Oslo BK) og Robin Hauge Pettersen (Herøy BK). Lagleder er forbundspresident Olav Skrudland. Mesterskapet spilles fra 27. juli til 3. august gjennom disiplinene 8-, 9- og 10-ball og 14.1, både individuelt samt en lagkonkurranse.

Bilde fra juniorsamling på Fosnavåg i juni, som Mats B. Schjetne ledet. Fr. v.: Mats, Didrik, Astrid, Victoria og Robin.

I juni ble det avholdt en tredagers lang samling på Fosnavåg i Herøy BK:s lokaler for de uttatte juniorene, som ble ledet av norgesener Mats B. Schjetne, som en del av forberedelsene i forkant av mesterskapet. Rett før avreise til Bulgaria ble det holdt en kortere samling hos Oslo BK, ledet av den nylige norgesmesteren i tre disipliner Mikael Øgaard.

Mesterskapets samtlige kamper sendes direkte via www.kozoom.com samt utvalgte kamper via EPBF:s Facebook-side. Resultater vil bli tilgjengelig her: www.epbf.com/tournaments/european-championships/

Biljardforbundet ønsker utøverne våre lykke til i EM!