Internasjonal representasjon

Det nye året starter med flere internasjonale mesterskap og turneringer hvor vi er representert. Dette gjelder alle tre grener – både Carambole, Pool og Snooker.

Først ut er VM Pool 9-Ball som spilles i Kielce, Polen i perioden 1.-5. februar 2023. Der har vi denne gangen med tre utøvere. Det er Emil André Gangfløt (Fredrikstad BK), Jonas Kvalsund Hansen (Herøy BK) og Mats Brujordet Schjetne (Ask BC).

Dere finner all tilgjengelig informasjon ved å trykke på knappen under.

Den neste internasjonale turneringen er årets første Eurotour som spilles i Tallinn i Estland. Vi har tidligere publisert en endring i satsingen på Eurotour og det er allerede tatt ut 5 utøvere som vil støttes til Eurotour i hele 2023. Dette er Ine Helvik (Svithun BK), Nina Torvund (Trondheim BK), Emil André Gangfløt (Fredrikstad BK), Mats Brujordet Schjetne (Ask BC) og Mikael Øgaard (Bex BK).

I forkant av Eurotouren spilles «Datel Tallinn Open» hvor flere norske utøvere stiller. Det er også mange av de norske som blir igjen for å prøve seg i Eurotouren. Det er for øyeblikket påmeldt 9 menn og 2 kvinner fra Norge.

Dere finner all tilgjengelig informasjon ved å trykke på knappen under.

Det kommer nok et VM i Pool i månedsskifte februar/mars. Denne gangen er det 10-Ball som spilles i Las Vegas USA. Foreløpig er det kun Mats Brujordet Schjetne (Ask BC) som har fått plass i denne turneringen.

Dere finner all tilgjengelig informasjon ved å trykke på knappen under.

Europamesterskapet i Snooker spilles i år på Dolmen Hotel på Malta. Mesterskapet spilles i klassene U16, U18, U21 og Menn. Norges Biljardforbund har tatt ut 3 utøvere som skal representere Norge i klassen for Menn. Det er Erik Dullerud (Trondheim Snooker), Audun Risan Heimsjø (Trondheim Snooker) og Reidar Rundsveen (Os biljard- og snookerklubb).

Dere finner all tilgjengelig informasjon ved å trykke på knappen under.

Også Carambolefolket får sitt Europamesterskap i første halvdel av 2023. EM i 3-Vant spilles i Antalya, Tyrkia. Norges Biljardforbund støtter 2 utøvere økonomisk til dette mesterskapet, men hvem det blir vil ikke være klart før NC3 Helmatch er ferdigspilt kommende helg.

Dere vil etter hvert finne all tilgjengelig informasjon ved å trykke på knappen under.

Norges Biljardforbund ønsker alle uttatte og øvrige deltakere lykke til i sin aktivitet.