Første styremøtet etter Biljardtinget

Styret som ble valgt på Biljardtinget 9.juni 2024 hadde sitt første styremøte i Tingperioden helgen 31/8 – 1/9.

I dette første møtet er det en rekke formalitetssaker som skal vedtas. I tillegg til dette var det også en del ordinære styresaker til behandling, Du kan se hele protokollen ved å trykke på knappen nederst i denne saken. Vi vil her gjengi i korthet en del av sakene som ble behandlet som kan være viktig for organisasjonen.

Møteplan for styret

Styremøter og andre organisasjonsmøter ble vedtatt. Vi ber organisasjonen notere seg at klubbledermøtet i 2025 avholdes elektronisk søndag 31. august. Biljardtinget (med Fagdag og planlagt Biljardgalla) avholdes 25. og 26. april 2026.

Konstituering av utvalg og oppnevning av komitéer

Styret konstituerte seg og følgende utvalg med medlemmer ble oppnevnt:

Organisasjonsutvalg
Leder: Edwin Ingebrigtsen
Medlem: Jo Bjørnstad
Medlem: Marte Stulen Aamodt

Sportsutvalg
Leder: Bjørn Erik Bergh
Medlem: Ronny Kraft
Medlem: Britt-Sølvi Hauge Pettersen
Medlem: Giena Tanilon
Medlem: Edwin Ingebrigtsen

Turneringsutvalg
Leder: Ronny Kraft
Medlem: Bjørn Erik Bergh
Medlem: Marte Stulen Aamodt
Medlem: Giena Tanilon

Utvalgsleder er ansvarlig for å fylle opp utvalgene med tanke på krav om grenrepresentasjon og for øvrig etter behov.

Det skal i tillegg oppnevnes en «Biljardgalla- og hederstegnkomité» samt en «Parabiljardkomité».

Håndtering av saker ang. rasisme, seksuell trakassering og overgrep eller annen uetisk atferd

Forbundet vedlikeholder informasjon om «Mitt varsel» på hjemmesiden. Samtidig informeres organisasjonen gjennom relevante fora. Styret oppnevner Edwin Ingebrigtsen og Britt-Sølvi Hauge Pettersen som saksbehandlere i «Mitt varsel». Oppnevnelsen gjelder for tingperioden 2024 – 2026.

Se ellers Biljardforbundets rutiner om varsling på denne lenken: http://www.biljardforbundet.no/organisasjon/varsling

Økonomi som barriere

Det fremskaffes relevant informasjon fra NIF for videreformidling til klubber og medlemmer gjennom e-post, hjemmeside og sosiale medier med anmodning om å gjennomføre programmet «ALLE MED» internt i egen klubb.

Se informasjon om programmet på denne lenken: http://www.allemed.no/verktoy/frivillige-organisasjoner/

Fordeling av klubbkontakter

Med bakgrunn i at styret ønsker at det skal gjennomføres årlige «kontaktmøter» (på telefon) med alle klubber, ble styremedlemmene tildelt «sine» klubber. Resuktatet av fordelingen ser slik ut:

REGION ØST-1
STYREKONTAKT: GIENA TANILON

  • Ask BC
  • Asker BK
  • Bex BK
  • Fredrikstad BK
  • Grenland BK
  • Hamar BK
  • Horten BK
  • Kongsberg BK

REGION ØST-2
STYREKONTAKT: BJØRN-ERIK BERGH

  • Kongsvinger BK
  • Oslo BK
  • Plankebyen BK
  • Storgata BK
  • Toten BK
  • Unique BK
  • Vestby BK
  • Østkanten BK

REGION VEST
STYREKONTAKT: BRITT-SØLVI HAUGE PETTERSEN

  • Bryne BK
  • Feios IL, Biljard
  • Herøy BK
  • Hyllestad IL, Biljard
  • Marken IL
  • Os BSK
  • Skagen BK
  • Svithun BK
  • Tre Sverd

REGION MIDT
STYREKONTAKT: MARTE STULEN AAMODT

  • Biljard1 Trondheim
  • Molde BK
  • Stoppball Nidaros BK
  • Trondheim BK
  • Ålesund BK

REGION NORD-1 OG NORD-2
STYREKONTAKT: NINA TORVUND

  • Arctic BK
  • Fauske BK
  • Ishavsbyen BSK
  • Reisa BK
  • Vadsø BK
  • Vesterålen BK

SNOOKERKLUBBER
STYREKONTAKT: EDWIN INGEBRIGTSEN

  • Helgeland Snooker
  • Ishavsbyen BSK
  • Os BSK
  • Oslo Snooker
  • Sarpsborg Snooker
  • Stord Snooker
  • Trondheim Snooker

CARAMBOLEKLUBBER
STYRKONTAKT: JO BJØRNSTAD

  • BPS CC
  • Oslo BK

For å se hele protokollen, så kan du trykke på knappen under 🙂