6.5.3 - Nordiske utøvere

Navigasjon:  Turneringsbestemmelser > 6 - Regler for utøvere > 6.5 - Lisens >

6.5.3 - Nordiske utøvere

Logo_NBTURNERINGSBESTEMMELSER OG REGLER

1.Biljardforbundene i Danmark, Finland, Norge og Sverige har blitt enige om at alle nordiske utøvere, med en gyldig spillerlisens i sitt eget hjemland, generelt har rett til å delta i de nordiske nabolandenes turneringer, med unntak for nasjonale mesterskap.

2.Den nordiske utøveren er ansvarlig for at arrangerende nasjonsforbund får nødvendig informasjon om den klasse og kategori som utøveren tilhører i sitt eget nordiske hjemland, slik at divisjonstilhørighet og kategori skal kunne bedømmes på et korrekt vis.

3.Dersom en utøver i denne sammenheng gir ufullstendig eller feilaktig informasjon, og derigjennom tillates å delta på galt nivå (gal klasse, gal kategori og/eller med gal hcp), kan denne bli gjenstand for disiplinære reaksjoner.