6.6.1 - Generelle regler for turneringer underlagt NB

Navigasjon:  Turneringsbestemmelser > 6 - Regler for utøvere > 6.6 - Kleskode >

6.6.1 - Generelle regler for turneringer underlagt NB

Logo_NBTURNERINGSBESTEMMELSER OG REGLER

1.Følgende regler gjelder generelt alltid for bekledning som skal anvendes i forbindelse med turneringer underlagt NB, uansett gren (unntak se 6.6.4.4):

a.I terminfestede og/eller godkjente turneringer skal godkjent klubbskjorte benyttes.

b.Søknad om godkjenning sendes forbundet.

c.Utøvere som ikke har gyldig kleskode nektes start inntil antrekket er i orden, eller blir diskvalifisert. Reglene for frammøte trer i kraft.

d.Forenklet kleskode benyttes i 2. divisjon.

e.Eventuell dispensasjon kan innvilges på forhånd av NBs styre v/Turneringssjefen

f.Antrekk skal være rene og ordentlige. Dette gjelder klubbskjorte, benbekledning (kjole/bukse), strømper og sko. Klær som er bleket, utvasket, slitt og/eller ustrøket oppfyller ikke dette vilkår.

g.Klubbens logo/navn skal finnes i høyde med brystlomme på venstre side, og skal være enten brodert eller trykt. Om klubbens logo/navn er brodert, så skal den enten være brodert direkte på draktens/skjortens stoff, eller på et underlag av stoff som deretter er sydd fast på drakten/skjorten.

h.NBs logo og/eller norsk flagg skal strykes fast på venstre arm, dersom klubben ønsker å bruke den. NBs logo kan kjøpes til selvkostpris ved bestilling til forbundskontoret. Logo tilhørende andre forbund eller andre lands flagg kan ikke benyttes på klubbskjorte tilhørende en medlemsklubb i NB.

i.På klubbskjortens rygg skal klubbens logo/navn være påtrykt. I tillegg kan spillernavn og nummer være påtrykt.

j.For reklame på spillebekledning se punkt 6.6.6.

2.Det er ikke tillatt å bære hodeplagg uansett design eller formål. Dispensasjon kan gis dersom det foreligger religiøse begrunnelser.

3.Det er forbudt å bruke headset (uavhengig av om det er tilsluttet til noen form for elektronisk medium eller ikke) og ørepropper som tilfører fonetisk stimulans. Ørepropper uten fonetisk stimulans er tillatt.

4.Hvorvidt en dress (klubbdrakt/skjorte, bukser/kjole og sko/strømper) oppfyller de regler og/eller vilkår som detaljert beskrives i  6.6.4, ligger i turneringslederens myndighet å beslutte. Eventuelle avvik som leder til avgjørelse (bytte av drakt, diskvalifikasjon eller dispensasjon) skal følge med turneringslederens rapport til NB etter avsluttet turnering (med foto, om mulig).

5.Unntak for kleskode kan gjøres av religiøse, medisinske eller andre fysiske årsaker. Søknad om unntak sendes NB v/TS, og skal være godkjent før deltagelse.

Se mer informasjon i underkapitlene:

6.6.1.1 - Overdel

6.6.1.2 - Underdel