6.6.6 - Reklame

<< Klikk for å vise innholdsfortegnelse >>

Navigasjon:  Turneringsbestemmelser > 6 - Regler for utøvere > 6.6 - Kleskode >

6.6.6 - Reklame

 

 

 

 

Logo_NBTURNERINGSBESTEMMELSER OG REGLER

 

1.Generelt gjelder at all form for reklame på spillebekledning må ha godkjennelse fra NB (se også 6.6.1 punkt 1.j).

 

2.En utøvers spillebekledning kan være utstyrt med reklame, så lenge denne reklamen ikke på noe vis vanskeliggjør identifikasjon av klubbtilhørighet. Logo(er) som reklamerer for bedrift og/eller produkt skal være plassert på draktens/skjortens høyre bryst eller arm. Hver enkelt logo kan ikke være større enn 100x50 mm (dersom kvadratisk eller rektangulær) eller 100 mm i diameter (dersom rund). Det er tillatt med maksimalt 5 slike logoer.

 

3.Reklamen får ikke være utformet på et slikt vis at den kan vekke anstøt, og budskapet og/eller inneholdet kan ikke reklamere for alkohol, nikotinholdige produkter, politiske og/eller religiøse grupper.

 

4.Ved offisielle mesterskap (f.eks. World Games, VM, World Tour, EM, Euro Tour, Nordiske Mesterskap, NM, etc.) kan samtlige utøvere være forpliktet til å bære reklame for arrangør og/eller arrangerende forbund i form av logoer eller banderoler. Det er enhver utøvers plikt å se til at slik reklame kan bæres uten at dette kommer i konflikt med egne eventuelle sponsorer. Ved eventuell konflikt har arrangerande forbunds reklame fortrinnsrett.

 

5.For at konflikter skal kunne unngås på mest lempelige vis, er det å anbefale at utøveren generelt sett kun treffer avtaler om reklame for personlig biljardutstyr, og at NB avstår fra avtaler for produkter av dette slag.