6.8.5.4 - NM Scotch fouble

Navigasjon:  Turneringsbestemmelser > 6 - Regler for utøvere > 6.8 - Lagspill > 6.8.5 - Pool >

6.8.5.4 - NM Scotch fouble

Heading

1.NM Scotch double arrangeres én gang per sesong. Arrangør for NM Scotch double kan være enten NB eller en medlemsklubb.

2.Turneringen er åpen for alle NBs medlemsklubber, og hver klubb kan delta med flere enn ett lag.

3.Utøvere som deltar for en klubb og ett lag, kan i samme og inneværende sesong ikke tidligere ha deltatt for noen annen klubb (se også 6.8.1, 6.8.2, 6.8.3.2, 6.8.3.4 og 10.14.2 punkt 4).

4.Hvert lag består av minst to (2) og maksimalt tre (3) utøvere fra samme klubb, som fritt kan alterneres (en utøver byttes ut mot en annen). Klubbene bestemmer selv hvilke utøvere som skal meldes på og representere de ulike lagene. Dette gjelder både seedede og useedede lag. Alternering innen laget skal foretas mellom to matcher. Sykdom eller annet frafall i et lag i pågående match gir rett til bytte av utøver. Frafall slik at laget består av én utøver fører til tap av aktuell match. Om laget består av én utøver i neste match, blir laget diskvalifisert.

5.Hver kamp består av en match i 9-ball. I hver match er det 2 utøvere som gjør annet hvert støt gjennom hele matchen. Brekk for laget alterneres. Den som ikke brekker, er den som kan uttale push out, og den som utfører push out om motstanderlaget gir tilbake støtet.

6.Turneringen spilles i form av en dobbelcup, med avsluttende enkelcup (avhengig av antall deltakende lag, fra åttendelsfinaler, fra kvartfinaler eller fra semifinaler).

7.Utøvere må ha deltatt i minst én av lagets matcher for å figurere på resultatlisten.

8.Dersom 3 medaljer skal deles ut må alle 3 utøvere ha deltatt i noen av lagets 3 (tre) siste kamper. Det produseres kun 2 medaljer i hver valør til NM Scotch double. Medaljer til utøver #3 vil bli ettersendt.