Informasjon fra NIF og internasjonale organisasjonsledd

Informasjon fra NIF og internasjonale organisasjonsledd

NB logo 2013_500x500 STYREVEDTAK

oNIF – NM-uka

Det er ikke mulig for Svithun BK å arrangere dette i Stavanger Biljardsalong da salongen muligens er stengt på grunn av påbygging.

Det er ikke ønskelig å benytte Kong Oscar som spillested. Dette medfører at forbundet mest sannsynlig ikke kan være med på NM uka 2018. Generalsekretæren tar de siste avklaringene med NIF og NRK.

oIBSF – Generalforsamling i Doha

Generalsekretæren informerte om generalforsamlingen i International Billiards & Snooker Federation (IBSF) og spesielt om uroen ved opprettelsen av World Snooker Federation (WSF). Selv om det på møtet kunne virke som om det var mulig å få partene til å samarbeide om en løsning, viser det seg i ettertid at dette allikevel blir svært utfordrende. Det er foreløpig ingen avklaring i saken. Se for øvrig sak 78/16-18 HER.

oEPBF – Presidential Meeting

Generalsekretæren og Presidenten informerte om møtet som ble avholdt i Amsterdam 9. desember 2017. European Pool Billiard Federation (EPBF) spurte på møtet sine medlemmer om råd i det de beskriver som et vanskelig samarbeide med World Pool-Billiard Association (WPA). Det var entydige tilbakemeldinger fra medlemslandene at EPBF må forsøke å løse utfordringene fra innsiden i WPA og at EPBF må være til stede på møtene i WPA. Se for øvrig sak 78/16-18 HER.