<< Klikk for å vise innholdsfortegnelse >> Navigasjon: Virksomhetsplan > 2016-2020 > Fokusområder > Kommunikasjon og media |
VIRKSOMHETSPLAN
Mål
-NB skal ha gode kanaler og rutiner for kommunikasjon – både innad i biljard-Norge, overfor media og til samfunnet for øvrig.
-Biljardens synlighet i media skal forbedres
-NB skal styrke biljardens posisjon i norsk idrett
-NB skal – i all hovedsak – kommunisere til enkeltpersoner via klubbene
Intern kommunikasjon
NIF påpeker i flere sammenhenger at biljard-Norge må endre sin måte å kommunisere på internt. Igjen så må det gripes fatt i våre grunnverdier, og alle medlemmer – uavhengig av rolle og posisjon – må etterstrebe seg på å følge disse verdier. Det er ødeleggende for både kjerneprosesser og støtteprosesser dersom vi sammen ikke blir flinkere i vår måte å kommunisere på. Det vi sier og det vi gjør må kommuniseres med utgangspunkt i våre verdier. Åpenhet og intern informasjon er viktig for å sikre reell innflytelse.
Først når vi får en god intern kommunikasjon vil det være mulig å styrke og bedre vår eksterne kommunikasjon.
Prinsipper for kommunikasjon
-NB skal ha en åpen og imøtekommende kommunikasjonsform som innbyr til god dialog både internt og eksternt.
-Forbund og klubber har ingenting å skjule. Uavhengig av gode eller dårlige budskap skal vi alltid være etterrettelige.
-All informasjon skal være relevant og kommuniseres til riktig tid. Informasjonen skal være tilpasset den enkelte målgruppe. Proaktivitet skal etterstrebes.
-Vi skal opptre på en slik måte at biljard-Norge blir oppfattet som en seriøs aktør – internt så vel som eksternt.
Målgrupper
-Media
-Offentlige myndigheter (sentrale og lokale)
-Norsk idrett
-Klubbene
-Enkeltindividet (eksisterende og potensielle medlemmer)