For Turneringsledere

I oktober 2011 laget  biljardforbundet første versjon av Turneringslederhåndboka. Denne ble delt ut i forbindelse med seminar for klubbledere og turneringsledere 22.-23. oktober 2011. Etter hvert som det kommer oppdateringer, vil disse sendes fra forbundet til den enkelte medlemsklubb. Turneringslederhåndboka er derfor laget som en ringperm, slik at det skal være lett å skifte ut kapitler.

I undermenyen på venstre side kan du slå opp de enkelte kapitler og underkapitler. Herfra kan du også laste ned kapitler, skjemaer som du kan bruke for utfylling osv. Innledningen til håndboka finner du under her.

Det er Klubbutviklingsutvalget og Turneringsutvalget som er ansvarlig for Turneringslederhåndboka.

– – –

INNLEDNING

Med dette har vi gleden av å presentere første utgave av Håndbok for turneringsledere. Vi har sett at det er behov for å samle og systematisere stoff knyttet til den viktige oppgaven med å forberede og gjennomføre turneringer.

Høsten 2011 får ca. 15 personer i Norge status som godkjente turneringsledere i Norges Biljardforbund, med rett til å opprette og redigere turneringer på forbundets hjemmeside. Vi ønsker å bruke dette nettverket av turneringsledere til å videreutvikle Turneringslederhåndboka i årene som kommer.

Parallelt med Turneringslederhåndboka er det laget en Håndbok i klubbutvikling . Der finnes informasjon om hvordan man kan arbeide mer målrettet med økonomi, rekruttering, spillerutvikling og mye mer.

Oslo/Porsgrunn, den 15. oktober 2011
Kjell Lillestøl