Tidenes medaljefangst

EM i Pool er nå ferdigspilt etter 14 intense dager i Veldhoven (Nederland) og våre utøvere sanket medaljer som aldri før. Totalt 11 medaljer (fordelt på 2 Gull, 2 Sølv og 7 Bronse) ble hentet hjem av de norske utøverne. Bare Polen (12) og Tyskland (24) tok flere medaljer enn Norge.

Vi må selvfølgelig spesielt trekke frem våre 2 gullvinnere – Nina Torvund og Ine Helvik – som begge gikk helt til topps i 10-ballkonkurransen, men er selvfølgelig også veldig imponert over våre øvrige medaljevinnere og andre utøvere. Spesielt moro er det å se at våre yngre utøvere biter skikkelig godt i fra seg på europeisk nivå.

Norges Biljardforbund er fryktelig stolte over prestasjonene som ble levert og gratulerer samtlige utøvere med vel gjennomført mesterskap. En stor gratulasjon går selvfølgelig også til Vegar Kristiansen som har vært med på å utvikle den yngre garde frem mot disse resultatene.

Hjertelig takk også til Olav Skrudland som på en fremragende måte har levert stemningsrapporter og bilder/videoer gjennom hele mesterskapet i rollen som hovedleder for den norske troppen.

Vel blåst alle sammen.

For å se alle detaljer fra mesterskapet kan du gå inn på våre EM-sider HER.